Om Bakketoppen

Bakketoppen er en integreret institution fra 0 til 6 år.

Vi er beliggende på Bispebjerg Bakke og har  Bispebjerg hospital og skolehaverne som naboer. Bakketoppen rummer 5 vuggestue grupper med 12 børn og 3 børnehavegrupper med 17 – 20 børn, herud over har vi en skolegruppe hvor kommende skolebørn starter 1 maj.

Huset har stueplan og  første sal.  Der er 4 vuggestuegruppe på første sal og 1 i stuen, hvor også børnehave og skolegrupper ligger. Der er 2 legepladser til institutionen, en til vuggestuen og en til børnehaven.

På bakketoppen arbejders der i små grupper om formiddagen, da vi mener at det giver den bedste mulighed for at, det enkelte barn udvikler sig optimalt. Vi arbejder med faste planlagte pædagogiske aktiviteter hver dag.

Hele institutionen arbejder med læringsrum, hvor et barn vil kommen igennem et særlig planlagt pædagogisk forløb med den samme voksne og børn i løbet af et år.

I disse forløb er der:

• i vuggestuen  3 børn i en gruppe og forløbet strækker sig over 5- 6 uger 2 gange om ugen.
  • i børnehaven er der 5 børn i en gruppe og forløbet strækker sig over 7 -8 uger en gang om ugen.